رئیس‌جمهور پیش از سفر به عربستان:

آمریکا مانع آتش بس/ آنچه در غزه اتفاق می‌افتد جنایت جنگی است

رئیسی گفت: امروز اقداماتی که در غزه رخ می‌دهد، اقدامات آمریکایی‌هاست. آمریکا از به نتیجه رسیدن نشست مصر و شورای امنیت سازمان ملل جلوگیری کرد.

به گزارش سراج24؛آیت الله رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان پیش از سفر به عربستان گفت: برای شرکت در جلسه اضطراری سران سازمان همکاری اسلامی: از یک ماه قبل برای تشکیل این نشست اضطراری درخواست داده بودیم، که هر بار به دلایل مختلفی این نشست تشکیل نمی‌شد.

 رئیس‌جمهور افزود: موضوع بشریت دغدغه مهم امت اسلامی و مردم مسلمان در سراسر جهان است، امروز همه مردمان صاحب فهم، درک و اندیشه در سراسر جهان برای حمایت از فلسطین به میدان آمدند.

وی ادامه داد:  امروز فریاد همه دنیا از حمایت‌های آمریکا از جنایات و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه بلند است که به واقع یک جنایت جنگی است.

آیت الله رئیسی گفت: آمریکایی‌ها اعلام می‌کنند که مخالف گسترش جنگ هستند، حرف آن‌ها به هیچ عنوان با عمل‌شان همخوانی ندارد.

 رئیس‌جمهور  اضافه کرد: سوخت این ماشین جنگی که امروز در غزه جنایت و نسل‌کشی می‌کند، توسط آمریکایی‌ها تامین می‌شود.

وی بیان کرد: امروز اقداماتی که در غزه رخ می‌دهد، اقدامات آمریکایی‌هاست. آمریکا از به نتیجه رسیدن نشست مصر و شورای امنیت سازمان ملل جلوگیری کرد.

 رئیس‌جمهور تاکید کرد: آمریکایی‌ها دامنه جنگ را گسترش می‌دهند، آن‌ها از اِعمال آتش‌بس جلوگیری می‌کنند؛ ریشه همه مفاسد آمریکایی‌ها هستند.

آیت الله رئیسی اظهار کرد: دنیا چهره واقعی آمریکا را بشناسد، آن‌ها با ظاهر اتوکشیده و دستانی مخملی در دنیا عمل می‌کنند، دستانی که در واقع چدنی هستند.

اخبار مرتبط

دستور ویژه رئیسی برای حل مشکل اشتغال استان‌های دارای نرخ بالای بیکاری

منزوی کردن زنان را به هیچ وجه قبول نداریم

۵۰ نکته از خلاصه گزارش مردمی رئیس‌جمهور به مردم